mandag 7. januar 2013

Årets først ferdigleste bok!


Nå er jeg ferdig med den første boken i 2013.  Dessverre kan jeg ikke skrive så mye om den nå fordi den kommer ikke ut før ca 15. januar.  På norsk heter den "Den fortrolige".

Das geheime Prinzip der Liebe
 
 
 
Dette er en debutromanen skrevet av Helene Gremillon og den er oversatt til 21 språk.  
 
Den franske avisen "Le Figaro" skriver "Leseren er bokstavelig talt naglet til denne historien.  Teksten er moden, den viser forfatterens mesterlige grep om fortellingen.  En gripende debut.
 
Når den kommer  butikken skal jeg skrive hva jeg synes om den.  
 
Nå er jeg i gang med en ny roman som heter "Huset Dilberne". Den kommer ut innbundet ca 13. januar.  Forfatteren heter Faye Weldon og mange kjenner henne sikkert fra boksuksessen for en del år tilbake "En hunndjevels bekjennelser".  Dette er en helt annen type roman og og denne romanen er midt i blinken for alle som liker "Downton Abbey", men jeg tror også mange andre har noe å glede seg til.  Skal skrive mer om denne boken når jeg har lest den ferdig.
 
 
 
.
 
 


2 kommentarer:

  1. Da må jeg vel lese Huset Dilberne da vil jeg tro :)

    SvarSlett
  2. Det må du. Kanskje det er noe for søstra di også :-)

    SvarSlett