fredag 21. desember 2012

Min første tanke med denne bloggen var at jeg skulle skrive om bøker jeg leste, og det kommer jeg til å gjøre.  Men nå i disse travle førjulstider får jeg ikke lest det jeg ønsker så det må dere vente på.

Utenom det tenker jeg alltid på mye annet av livets videverdigheter.  I kveld har jeg tenkt litt på at vi forventer så mye.  Alt skal være så perfekt.  Tenk om vi kunne reversere litt og tenke på de "små" tingene som burde gjøre oss glade.  Til dere gutter.  Mange av oss jenter blir veldig glade for å få en rose en gang i blant.  Dere behøver ikke kjøpe en Jaguar.  Dette var jo satt litt på spissen, men det enkle gleder ofte like mye som det store og overveldende.  Kanskje fordi det store og overveldende ofte ikke varer så lenge.

For en tid tilbake skrev jeg et dikt om kjærlighet.  Enkle ting som vi kanskje etter hvert tar for gitt, men som er utrolig viktige i et forhold.  Tenk på det og tenk på at vi behøver ikke betale tusenvis av kroner for å vise at vi elsker noen. 


KJÆRLIGHET
 
"God morgen, har du sovet godt?”
En hånd som stryker lett over kinnet,
øyne som møter hverandre i glede
og gir styrke til å møte en ny dag.

”Kjør forsiktig, vennen min, og
ha en fin dag!”
Ord sagt i omsorg – ”jeg er glad i deg og
vil ikke at noe skal hende deg”.
 
”Hvordan har du hatt det i dag?”
Opplevelser og erfaringer som deles,
en god ”havn” å komme hjem til,
to armer å hvile ut i.

”Skal vi gå en tur etter middag?”
To mennesker hånd i hånd –
en finger som stryker forsiktig over
håndbaken, et ekstra lite håndtrykk.

”Skal vi legge oss?”
To nakne kropper tett inntil hverandre -
øyne som sier: ”Jeg elsker deg,
du er den beste som finnes!”
 
 
Enklere enn det behøver ikke kjærlighet å være, men det blir en vane og vi glemmer så altfor fort hvor viktige slike ting er. 
 
Lykke til alle sammen, sett pris på det dere har og ikke krev så mye. Da blir dere ikke lykkelige!
 
 

 

 

                                 

 

 

 

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar