tirsdag 18. desember 2012

Tenk positive tanker. Si positive ord. Gjør positive handlinger. Og det positive gror!


I dag la jeg meg veldig tidlig.  Må opp grytidlig i morgen, skal være i Tønsberg kl 08.  Så nå våknet jeg og trodde det var morgen. Følte meg lys våken og tenkte så deilig, nå står jeg opp og prøve å gjøre noe nyttig, men klokka var jo ikke mer enn 01:00.  Jeg kan jo ikke stå opp og vaske huset nå!

Ble liggende å tenkte litt negativt.  På innlegget jeg skrev i går om snøen, på at jeg ramlet og slo meg både gul og blå, og på den bilen jeg rygget på i snøkaoset på senteret på lørdag.  Jeg tror jeg har vært mer sint på meg selv de siste dagene enn jeg har vært de siste 3 årene.

Vel, da lå jeg her og trodde det var morgen, sulten var jeg også. Så jeg hentet meg en brødblings og dataen og her ligger jeg i senga midt på natta og skriver.

Jeg tenker på ordtaket i overskriften.  "Tenk positive tanker".  Klarer man å snu tankegangen sin litt og tenke på det som er positivt i livet er det den beste medisin for nesten alt.  Så hva skal jeg tenke på som er positivt akkurat nå?  Det meste får ikke dere vite, fordi det er for privat, men av alt begynte jeg å tenke på blomster.  Elsker blomster og elsker å fotografere blomster.  Så derfor blir det blomster.  Drømme litt om sommeren nå et par dager før jul. Nå går vi snart mot lysere tider, tenkt så deilig!  Jeg må jo ha med en blomst her og da ble det en hvitveis.  Ser for meg Bokemoa om våren med tepper av hvitveis.  Så heldige vi er som bor her og får oppleve det hver eneste vår!


 
 
 
 
Kan jo heller ikke komme utenom disse to blomstene her heller (eller kanskje 4 som det er på bildet).  De er noe av det aller viktigste og mest positive i livet mitt.
 
 
 
Så var det "Si positive ord".  Det er kanskje noe av det viktigste vi ka gjøre.  Vi nordmenn er utrolig flinke til å kritisere.  Det er vanskelig å si positive ord.  Tror jeg er forholdsvis flink til å si positive ting til andre, men i morgen skal jeg bli enda flinkere.
 
"Gjør positive handlinger".  Det var vel ganske positivt at jeg la en lapp i ruta til damen jeg kjørte på.  Og så er det jul snart.  Moren min ble veldig glad da hun i dag fikk et lass med fulle kakebokser.
 
Så nå har jeg forsøkt å tenke positive tanker, jeg skal bli enda flinkere til å si positive ord og gjøre positive handlinger.  Da blir det veldig spennende å se det positive som i følge ordtaket skal gro!  Kanskje jeg får noe fint av julenissen!
 
Da er det på tide å få noen timers søvn igjen før klokka ringer!  Ha en fin og positiv dag i morgen alle sammen!

1 kommentar: